Algemene voorwaarden


Klik op een onderwerp hieronder voor meer informatie.


Betaling

In de winkel heeft u voor uw nieuwe meubelen een aanbetaling gedaan (meeneemmeubelen worden direct afgerekend). Het restantbedrag (ofwel: het aankoopbedrag minus de door u betaalde aanbetaling) betaalt u bij het afleveren van uw bestelling aan onze bezorgers. Voor uw veiligheid en die van onze bezorgers, vragen wij u echter nadrukkelijk bij de bezorging niet contant te betalen, maar met PIN. Onze bezorgers hebben een mobiel pinautomaat bij zich. Daarmee betaalt u op een comfortabele en veilige manier thuis met uw pinpas. Op dezelfde manier als u gewend bent bij pinautomaten in winkels.

  • Zorg voor voldoende saldo op uw rekening
    Het geld moet daadwerkelijk op uw betaalrekening staan. Dus niet op uw spaarrekening of andere rekeningen.
  • Zorg dat uw bestedingslimiet van uw pinpas hoog genoeg is
    Wij adviseren om minimaal 2 weken voor de aflevering contact op te nemen met uw bank voor uw persoonlijke bestedingslimiet. Bij bepaalde banken kunt u eenmalig uw bestedingslimiet verhogen.

Bezorging

Klik op een onderwerp hieronder voor meer informatie.

Levering

Bij Woon & Slaap bent u verzekerd van een snelle levering. Als uw meubelen in ons magazijn zijn aangekomen, bezorgen wij die binnen een week bij u thuis.

Bezorgdatum

Woon & Slaap maakt het u graag gemakkelijk. Daarom informeren wij u zo goed mogelijk over de datum en het tijdstip waarop wij uw aankoop bij u bezorgen. U krijgt uiterlijk één week voor bezorging bericht over de exacte bezorgdatum.

Komt later de afgesproken bezorgdatum niet uit, of wilt u het bezorgadres wijzigen, dan verzoeken wij u vriendelijk dit minimaal vier werkdagen vóór de bezorgdatum per e-mail via de vestiging van uw keuze aan ons te melden. Wilt u binnen deze vier werkdagen de bezorgdatum wijzigen of bent u op de afgesproken bezorg dag en/of tijdstip niet thuis, dan brengen wij u voor de nieuwe bezorgafspraak €150,00 kosten in rekening.

Bezorgtijd

Wilt u weten hoe laat wij uw meubelen bezorgen? Bel dan op de dag vóór de levering naar de vestiging waar u uw aankoop heeft gedaan tussen 10.00 en 17.00 uur. Houd uw ordernummer bij de hand.

Ook op de bezorgdag zelf informeren wij u nauwkeurig. Als u wilt, bellen wij u één uur voor onze bezorgers arriveren. Wilt u van deze service gebruik maken, meld dit dan bij het maken van de bezorgafspraak. Ook is het goed om te weten, dat onze bezorgers volgens een strakke planning rijden, echter vertraging is niet altijd te voorkomen. Zijn ze verlaat, dan bellen ze u even.

Voorbereiding

Wij verwachten dat u in uw interieur ruimte maakt voor uw aankoop. Dit is belangrijk voor onze bezorgers, maar vooral ook om de kwaliteit van uw aankoop te waarborgen. Het spaart tijd en voorkomt schade. Wijzen in dit geval ook graag naar artikel 8, lid 8 van de u CBW voorwaarden.

In sommige gevallen is speciale apparatuur (zoals een verhuislift) noodzakelijk om uw aankoop af te leveren. Bijvoorbeeld omdat uw meubel niet door de deur kan of niet gedraaid kan worden in het trapgat. De kosten voor bijvoorbeeld een verhuislift zijn voor uw rekening. Voor gebruik van een verhuislift brengen wij u €250,00 in rekening. Mochten de kosten alsnog hoger uitvallen, dan worden deze kosten op basis van nacalculatie aan u in rekening gebracht.

Kosten

Het bezorgen van uw aankoop is niet gratis en verschilt per order, uw bezorgvoorwaarden zijn afgesproken met uw adviseur tijdens de aankoop en staan vermeld op de order. Aanvullende diensten zoals uitpakken en monteren zijn mogelijk. Hier zijn echter extra kosten aan verbonden. En worden ook vermeld op uw aankoopnota.

Levering op termijn

U wilt de levering van uw order onverwacht uitstellen? U hebt bij uw aankoop exact afgesproken in welke week u uw meubelen ontvangt. Blijkt dit toch niet uit te komen, dan maakt u gewoon een nieuwe afspraak.

Hiervoor gelden de volgende spelregels:

  • U wilt de order maximaal 3 maanden verzetten: u doet een aanbetaling tot 90% van het totale aankoopbedrag en betaalt per maand 1% opslagkosten over het totale aankoopbedrag.
  • Kunt u uw aankoop niet binnen de 3 extra maanden afnemen, dan heeft Woon & Slaap het recht om uw order te annuleren. U ontvangt een rekening voor de annulerings- en opslagkosten.

Afroeporder

Weet u bij aankoop nog niet precies wanneer u uw meubelen wilt ontvangen? Geen enkel probleem! Woon & Slaap biedt u de exclusieve service aan om het afleveren van uw aankoop een jaar uit te stellen, een zogenoemde afroeporder.

Wij plaatsen uw order dan ‘op afroep’ en plannen met u alvast een verwachte leverweek in. Met de fabrikant maken wij de afspraak dat hij de nodige materialen voor uw meubelen speciaal voor u reserveert. U kunt maximaal 1 jaar reserveren zonder kosten.

Wij bellen u acht weken vóór deze voorlopig geplande leverweek om te overleggen of de afgesproken week nog schikt. Zo ja, dan geven wij de fabrikant de opdracht om uw bestelling in productie te nemen. Zo niet, dan kunt u de leverweek verzetten. Wij plannen dan een nieuwe leverweek met u.

Dit geeft twee belangrijke voordelen:

  • U loopt geen risico op prijsverhoging.
  • U loopt niet het risico dat het meubelstuk uit de collectie is op het moment dat u het in huis wilt hebben.

Onderstaand vindt u de spelregels:

  • U wilt na dit jaar de order maximaal 3 maanden verzetten: u doet een aanbetaling van 90% en betaalt per maand 1% opslagkosten over het totale orderbedrag.
  • Kunt u de order niet binnen deze 3 maanden afnemen, dan heeft Woon & Slaap het recht om uw order te annuleren. U ontvangt dan een rekening voor de annulerings- en opslagkosten.
  • De aankoopdatum op uw factuur is bepalend voor deze regeling.

Garantie

Alle meubelen uit de collectie van Woon & Slaap zijn producten van hoge kwaliteit. Daarvoor staan we garant. U krijgt van ons dan ook dubbele garantie op uw aankoop: de garantie volgens de normen van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW) garantie. Voor u de zekerheid van kwaliteit. Nu én straks.

Klik op een onderwerp hieronder voor meer informatie.

CBW Garantie

U krijgt op bijna alle producten 3 jaar garantie op basis van afschrijving. In het eerste jaar krijgt u de volledige kosten vergoed voor reparatie of vervanging, inclusief vracht- en voorrijkosten. In het tweede jaar 2/3 deel van de kosten en in het derde jaar 1/3 deel. Slijtage door gebruik en beschadigingen die u zelf heeft veroorzaakt, vallen vanzelfsprekend niet onder de garantie. De CBW voorwaarden vindt u hier.

Reparaties buiten garantie

Reparaties die buiten de gestelde CBW en extra Woon & Slaap garantie vallen, zullen tegen de kostprijs aan u worden doorberekend. Tevens berekenen wij €50,00 voorrijkosten voor een mogelijk servicebezoek aan u door.

Optioneel: unieke vlekkengarantie. Deze kunt u bij Woon & Slaap afsluiten in combinatie met een beproefd onderhoudsmiddel. Voor leer is dat Royal Care, voor stof Protexx. Deze garantie kunt u uitsluitend direct bij aankoop afsluiten.

Spelregels

De aankoopdatum, en in het geval van bezorging de bezorgdatum, is de begindag van uw garantietermijn. Beschadigingen of onvolkomenheden dient u binnen 8 dagen na aankoop of bezorging aan ons te melden. Schade ontstaan door eigen transport of montage valt niet onder de garantie. Om jarenlang verzekerd te zijn van veel plezier van uw meubelen, is het belangrijk dat u de onderhoudstips, welke in het volgende hoofdstuk staan, goed volgt.

Het niet goed onderhouden van uw meubelen kan leiden tot klachten die niet onder de garantie vallen. Woon & Slaap heeft altijd het recht een mankement te herstellen.
Hierbij is het soms noodzakelijk het meubelstuk op te halen ter reparatie. De datum waarop u uw service aanvraag bij ons indient, is de datum die bepalend is voor het in aanmerking komen voor de genoemde garanties. In bijzondere gevallen, bijvoorbeeld bij opruiming of uitverkoop, kunnen meubelen uitgesloten zijn van garantie. Dit staat vermeld op uw orderbon. Vraag onze medewerkers altijd naar de garantievoorwaarden.

Uitzonderingen

Plooivorming in de bekleding

Bij de bekleding van de meubelen kan na verloop van tijd plooivorming ontstaan. Dit is normaal. In het begin is de bekleding van uw zitmeubel nog strak. Door gebruik ontstaat er vrij snel plooivorming. Dit heeft te maken met de natuurlijke rek in de bekleding en het inzakken van vullingen die belast worden tijdens het zitten. Deze natuurlijke rek is nodig om te veel druk op de naden te voorkomen. Zo wordt onnodige slijtage voorkomen.

Krimpnaden en scheurtjes bij hout

In teakhout en massief hout kunnen krimpnaden en scheurtjes ontstaan. Dit komt door het verschil in vochtigheid tussen het klimaat in het land van oorsprong en het Europese klimaat. Krimpnaden en kleurverschillen zijn heel normaal voor dit natuurproduct en geven uw meubel juist een doorleefde, authentieke uitstraling.

Kleurverschil met leer-, stof- en houtkleurstalen

Uw meubel is vervaardigd uit hoogwaardige, veelal natuurlijke materialen - en dat geldt ook voor de in de winkel gebruikte kleurstalen. Ondanks de zorgvuldigheid tijdens het vervaardigen van uw meubel, is een klein kleur- en structuur verschil tussen de s taal in de winkel en het materiaal voor de vervaardiging niet altijd te voorkomen.

Voor het natuurproduct hout heeft de Centrale Branchevereniging Meubelfabrikanten (CBM) afgesproken welke kleur welk nummer krijgt. Door verschil in oorsprong van het hout en productiemethode, vaak afhankelijk van de collectie en producent, kan de CBM-kleur van uw meubel een andere kleurnuance vertonen.

Verkleuring van leder, stof en hout door licht en warmtebronnen.

Invloed van licht en warmte op leder

De energie van Uv-licht is dusdanig sterk dat alles wat eraan, direct of indirect, blootgesteld wordt, veranderd en verouderd. Kijk maar eens buiten op de gevel van een huis, dan zie je dat de kleur op de zonzijde anders is dan aan de schaduwzijde. De structuur veranderd, de elasticiteit vermindert, het oxideert wellicht veel meer en sneller. Dus door de natuurkundige en chemische veranderingen, verandert ook de kleur mee. De grootste bron van Uv-licht is de zon, maar ook kunstlicht geeft Uv-licht af. Materiaal zoals leder wordt door Uv-licht beïnvloed en kan veranderen zoals omschreven. Belangrijk is om te zorgen voor een goede bescherming tegen Uv-licht.

Ook warmtebronnen kunnen invloed hebben op bekledingsmaterialen, wat kan leiden tot dezelfde reacties. Voorkom directe warmte afgifte aan met leder gestoffeerde meubelen. Verkleuring als gevolg hiervan is een normale eigenschap van dit product.

Invloed van licht en warmte op stof

De energie van Uv-licht is dusdanig sterk dat alles wat eraan, direct of indirect, blootgesteld wordt, veranderd en verouderd. Kijk maar eens buiten op de gevel van een huis, dan zie je dat de kleur op de zonzijde anders is dan aan de schaduwzijde. De structuur verandert en de elasticiteit vermindert. Dus door de natuurkundige en chemische veranderingen, verandert ook de kleur mee. De grootste bron van Uv-licht is de zon, maar ook kunstlicht geeft Uv-licht af. Materiaal zoals stof wordt door Uv-licht beïnvloed en kan veranderen zoals omschreven. Belangrijk is om te zorgen voor een goede bescherming tegen Uv-licht.

Ook warmtebronnen kunnen invloed hebben op bekledingsmaterialen, wat kan leiden tot dezelfde reacties. Voorkom directe warmte afgifte aan met stof gestoffeerde meubelen. Verkleuring als gevolg hiervan is een normale eigenschap van dit product.

Invloed van licht op hout

Hout in welke vorm dan ook, massief, fineer of folie, blijft gevoelig voor invloeden van buitenaf, ongeacht de afwerking. Vooral Uv-licht heeft invloed op de kleur van hout. De grootste bron van Uv-licht is de zon, maar ook kunstmatige lichtbronnen verspreiden Uv-licht in huis. Dit licht veroorzaakt natuurkundige en chemische veranderingen, waardoor de kleur mee verandert. Elke houtsoort en elk houtdeel reageert anders op de invloeden door Uv-licht. Een verkleuring als gevolg hiervan is een normale eigenschap van dit product.

Werking van hout onder invloed van warmte en vocht

Hout in welke vorm dan ook, massief, fineer of folie, blijft gevoelig voor invloeden van buitenaf, ongeacht de afwerking. Als natuurproduct reageert hout op invloeden van buitenaf. Het is belangrijk het meubel niet in de buurt van een warmtebron (radiator, cv-leidingen, covector, haard of kachel) of in het volle zonlicht te plaatsen. Beperk de temperatuur in de ruimte waarin de meubelen nieuw geplaatst worden de eerste dagen. Zo wordt een ‘schrikeffect’ van het hout tegengegaan met een te grote plotselinge werking van het hout.

Wij adviseren u, om na de aflevering en plaatsing van een kast of dressoir door ons van massief hout, een schoteltje water in de afgesloten kast te zetten. Door de verdamping went het hout gelijkmatig aan de temperatuur en luchtvochtigheid bij u in huis.

Zorg voor een gelijkmatige luchtvochtigheid in de ruimte, waar de meubelen komen te staan. Binnenhuis wordt een luchtvochtigheid van 40 tot 60% als normaal en gezond beschouwd. Indien uw meubel in de buurt staat van een radiator, convector of kachel, is het belangrijk te zorgen voor met water gevulde verdampers. Regelmatig ventileren is belangrijk, maar pas op met vochtig weer. De optimale dagtemperatuur in huis ligt rond de 21º Celsius. Zorg ervoor, dat de temperatuur ‘s nachts niet verder zakt dan 14º Celsius.

Door sterke wisselingen in temperatuur en luchtvochtigheid, kunnen deuren en laden gaan klemmen. In ernstige gevallen kunnen zelfs scheuren ontstaan in het hout. Het is belangrijk om geoliede meubelen ook aan de onderkant van tafels en achterkanten van deuren en ladefronten, één keer per jaar, voor het begin van het stookseizoen, te oliën. Op deze wijze wordt ook een te grote werking van het hout tijdens het stookseizoen voorkomen. Overigens is het ontstaan van krimpnaden en/of haarscheurtjes of verkleuringen, veroorzaakt door de inwerking van warmtebronnen zoals zon, maar ook cv-leidingen, radiatoren of kachels geen reden tot gegronde reclamaties.

Glazen tafels

Bij het gebruik van glazen tafels moeten een aantal basisregels niet uit het oog verloren worden. Glazen tafels kunnen hetzelfde belast worden als tafels welke uit andere materialen zijn geproduceerd. Doch meer nog als andere tafels kan en mag een glazen tafel nooit als zitmeubel of trap c.q. opstap gebruikt worden. Ook is het geen speeltafel voor kinderen.

Vermijd extreme temperaturen bij de voorwerpen die op een glazen tafelblad geplaatst worden. Kopjes met hete thee etc. kunnen, net als glazen met ijskoude dranken, tot spontane glasbreuk leiden. Bij porseleinen aardewerken en andere krassende voorwerpen, moeten steeds afdoende onderzetten gebruikt worden. Dit soort producten (kopjes, asbakken, glazen etc.) moeten worden opgetild en mogen niet verschoven worden omdat dit anders onherroepelijk leidt tot het ontstaan van krassen.

Retourneren

Bij ons kunt u uw bestelling, zonder opgaaf van reden, altijd binnen 5 dagen ruilen. De bevestiging die je van ons krijgt per mail is je garantiebewijs. Je maakt het ons makkelijk door op de factuur de reden te vermelden, waarom je het artikel terugstuurt. Op die manier kunnen we je bestelling sneller afhandelen. Uiteraard kunnen we het betaalde bedrag ook terugstorten.

Denk er wel aan dat je de artikelen indien mogelijk in de originele verpakking, ongebruikt en voorzien van kaartjes terugstuurt. Wij nemen bij de eerste ruiling de verzendkosten voor onze rekening. De kosten voor het terugsturen betaal je zelf. De transportkosten voor ophalen van het niet gewenste product zal in mindering worden genomen van het totale bedrag.

Wij vergoeden alle betalingen die zijn gemaakt, inclusief eventuele verzendkosten door ons in rekening gebracht voor de eerste levering van het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de herroeping is gemeld (moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos.

Let op: op maat gemaakte producten (met bijvoorbeeld een eigen gekozen naam of afbeelding) kun je niet retourneren. Aankopen die niet voorradig zijn en speciaal op maat en/of kleur worden besteld, kunnen ook niet retour worden gestuurd.